Dit jaar hebben we besloten om de Spaanse zon op te gaan zoeken om met de nieuwe racemotor op het Spaanse circuit Alcarras te gaan trainen. Racecracks bood deze mogelijkheid dus hebben we met de vriendengroep dit evenement geboekt. Met de juiste papieren en medische verklaringen zijn we met de Roké-bus afgereisd naar het Spaanse circuit.
Daar aangekomen was het schitterend weer 18-20 graden, een strak blauwe lucht. Deze keer dus op een totaal nieuwe baan met een nieuwe motor hoe zou dat gaan?
Na de eerste sessie moest er al flink gesleuteld worden aan de afstelling en geometrie van de motor, de motor stuurde niet fijn maar na wat aanpassingen ging het in de volgende sessies al een stuk beter maar verloor ik helaas een onderdeel van het schakelpookje. Gelukkig konden we dit ook weer snel oplossen. Ondanks dat ik thuis veel gesport had, was het racen met bewegen op de motor iets wat in eerste instantie wel weer tegenviel. ‘s Avonds hadden we dan ook allemaal last van spierpijn .
Maar na een goede nacht rust begon ik weer fris aan de 2e dag, tja het is toch echt wennen als je op een andere fiets rijdt, zitpositie schakelen remmen en sturen alles is anders maar het ging stukje bij beetje steeds makkelijker op de voor mij inmiddels bekende Bridgestone R11 banden. En langzaamaan werden de rondetijden ook wat beter!
Deze alweer laatste dag was ik erg benieuwd hoe het rijden zou gaan, want voor deze dag hadden we de nieuwe Bridgestone V02 slicks gemonteerd, waar ik veel positieve verhalen over had gehoord, ik was wel een beetje laten we zeggen gezond septisch bij deze banden, omdat ik met mijn Ducati altijd de R11 profielband altijd perfect vond... Maar al direct tijdens de eerste sessie kon ik merken dat deze slicks echt op de RSV4 hoorden, ze geven veel meer rust en stabiliteit en dus meer grip.
Jemig wat een verschil met rijden! Gedurende deze laatste dag groeide het vertrouwen en het race instinct kwam weer helemaal terug kwam en mijn rondetijden gingen ook lekker naar beneden, en dit alles nog steeds onder een blauwe lucht zonder wolken met een zonnetje, wat wil je nog meer?
Omdat we hadden besloten aan het eind van deze 3e dag weer naar huis te gaan rijden, heb ik de laatste sessie van de dag niet meer gereden. Als cadeautje aan mijzelf reed ik nog een hele scherpe tijd in deze laatste sessie waar ik erg blij mee was.
Samengevat 3 superdagen op een schitterend circuit en in totaal 103 rondjes gereden met het nieuwe Kanon en echt al een beetje gewend aan deze Italiaanse racebike.
Inmiddels als ik dit schrijf zijn we alweer op de terugreis na een (gelukkig) warm Nederland.
Door omstandigheden zullen we 5 april niet op het TT- circuit aanwezig zijn maar 12 april 2021 wel. RSZ heeft op deze datum een ETL – programma ingeroosterd, want wedstrijden rijden mogen niet en circuitrijden wel… erg logisch… ;)
Speciale dank gaat uit naar:
Ed voor alle steun en toeverlaat
Kees Kentrop van Roké Motors voor alle support
Motorbanden Quickservice Bleiswijk
Ferry Quik Reclame
Carroof Service Oisterwijk
Motorkledingreparatie De Zilveren Naald
Amanda van Roessel, webdesign & support
En alle vriendjes die dit weekend erbij waren voor de heerlijke dagen, humor, support en saamhorigheid